Spolupráce s IBM - IBM CHALLENGE 2018/19

Autor: Webmaster <webmaster(at)sspbrno.cz>, Téma: 4. Projekty, Tento příspěvek byl zveřejněn dne: 20. 02. 2019

     Deset žáků tříd V3 se zapojilo do projektu IBM CHALLENGE, který vymyslela a zrealizovala Kristýna Kovandová z IBM. Projekt má za cíl podpořit studenty středních škol nejen v jejich osobním rozvoji, ale i ve splnění povinných školních povinností, týmových pracech.

     V první fázi si přihlášené studentské týmy definují svůj vlastní potenciální produkt skrze poskytnuté kurzy a workshopy. Připraví si také projektový plán, naučí se prezentovat a prodat svůj nápad. Týmy odprezentují své nápady porotě a pouze vybrané týmy pokračují do další fáze projektu za podpory IBM.

Přihlásili se 2 týmy, žáci absolvovali kurzy:

1. Sdílení poznámek a plánů, fórum - jako komunikace, soukromý server pro školy (10.1.2019 od 15:00 do 18:00)
* Cíl: Jak zavést podnikání, učit se, jak ověřit studentské myšlenky a jak definovat hodnotu.

2. Projektový management (18.1.2019 od 14:30 do 17:30)
* Cíl: Poznejte hlavní fáze řízení projektu a pochopte, jak provádět a monitorovat projekty.

3. Odbyt (25.1.2019 od 14:30 do 17:30)
* Cíl: Prodej produktu, informace o prodejním konceptu a strategiích v oblasti prodeje založeného na důvěře.

4. Prezentační dovednosti (31.1.2019 od 14:00 do 17:00)
* Cíl: Jak připravit účastníky na závěrečné prezentace.

5. Konečná prezentace proběhla 8.2.2019 od 15:00.

Studenty hodnotila porota ve složení:
* Martin Humpola - CSR manager
* Vilém Kužel  - Automation manager
* Ivo Kulhavý - IT architect
* Veronika Rejsková - Jihomoravské Inovační Centrum
* Lenka Hrušková - vyučující ze SPŠ Brno, Purkyňova
* Ondřej Šulc - bývalý student SPŠ Brno, Purkyňova, nyní student FIT VUT, stážista v IBM

Hodnotilo se:
* Nápad
* Použitá technologie
* Projektový plán
* Týmové role
* Prezentace

Projekt č. 1 byl zaměřen na: Sdílení poznámek a plánů, fórum - jako komunikace, soukromý server pro školy.
Projekt č. 2 dále rozvíjel myšlenku Použití AI pro ovládání semaforů vzhledem k aktuálnímu provozu.

I když měl 2. tým lepší nápad i použitou technologii, nakonec lépe prezentoval, více přesvědčil a také zvítězil tým č. 1. a má možnost získat další podporu odborníků z IBM. Všichni zapojení žáci ale hlavně získali cenné praktické dovednosti v oblasti podnikání, vedení projektů, práce v týmu a prezentace svého produktu. Jak projekt hodnotí oni?

"Naučil jsem se spoustu nových věcí, jak o vytváření projektu, tak o prodávání projetku. Líbila se mi možnost prodiskutovat něco s lektory."
"Určitě stojí za to, protože to dá člověku zkušenosti na celý život."

Ještě jednou moc díky IBM a hlavně Kristýně Kovandové.